تور ارزان

تور گشت ها بانک جامع تور های گردشگری و تور ارزان و تور لحظه آخری با معرفی تورهای جالب و دیدنی

تور ارزان

تور گشت ها بانک جامع تور های گردشگری و تور ارزان و تور لحظه آخری با معرفی تورهای جالب و دیدنی

تور گشت ها بانک جامع تور های گردشگری و تور ارزان و تور لحظه آخری با معرفی تورهای جالب و دیدنی

پیوندها

7نکته مفید در بازدید از ایاصوفیا قسمت اول

gashthatour gashthatour | سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ق.ظ

ایاصوفیا (یا همانطور که در زبان یونانی گفته می شود hagia sophia )، یکی از سازه های بی همانند تور استانبول است. ایاصوفیا در بروشورهای مسافرتی و مجله های تور دیده می شود و همچنین در بازی ویدئوییی  Assassins Creed  نیز به چشم می خورد.

این سازه ۱۵۰۰ساله به عنوان یکی از مهمترین یادبودهای عصر بیزانس ترکیه و همچنین به عنوان یکی از بزرگترین بناهای جهان تلقی می شود. ایاصوفیا که در سال ۵۳۷ بعد از میلاد مسیح ساخته شده است به مدت تقریبا هزار سال و تا قبل از تکمیل کلیسای جامع سویل در سال ۱۵۲۰ ، بزرگترین کلیسای جامع جهان بود.  

ایاصوفیا و گنبد مرکزی اش که دایره ای بزرگ با قطر ۳۲ متر (۱۰۵ فوت) است، با ابهت در میان تور استانبول قرار گرفته است و دارای معماری خیره کننده ای هم در داخل و هم در نمای بیرونی است. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که به شما کمک می کنند تا به هنگام بازدید از این بنا در تور استانبول از وقتتان نهایت استفاده را ببرید.

تور استانبول ایاصوفیه

.۱  با در اختیار داشتن یک بلیط موزه از صف های طولانی اجتناب کنید

برای اجتناب از صف های طولانی در ایاصوفیا، قبل از مراجعه یک بلیط موزه تور استانبول از هتل یا مهمانخانه محل اقامت خود تهیه کنید. قیمت این بلیط ۸۵  لیر است و با آن می توانید از ۱۲ جاذبه گردشگری تور استانبول دیدن کنید. این بلیط اجازه ورود تنها یک بار به هر موزه تور استانبول را به فرد می دهد و بعد از اولین باری کهه از آن استفاده می شود تا پنج روز (۱۲۰۰ ساعت) اعتبار دارد.

برای مقایسه قیمت باید به این موضوع اشاره کرد که قیمت بلیط ایاصوفیا و همچنین موزه توپکاپی ۴۰ لیر است. بنابراین می توان گفت که قیمت این بلیط تنها معادل بازدید از دو بنای تاریخی است. (به علاوه مزیت ورود سریع را نیز داراست).

می توانید این بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید ولی به احتمال زیاد تهیه آن از هتل محل اقامت تان راحت تر خواهد بود.

۲. عصرها برای بازدید بروید

در بیشتر کتاب های راهنما تور استانبول نوشته شده که برای اجتناب از شلوغی ها بهتر است صبح زود برای بازدید مراجعه کنید. در حالیکه مردم بومی پیشنهاد می کنند عصرها و تقریبا دو ساعت قبل از تعطیل شدن، برای بازدید بروید.

بازدید مجدد فضای بیرونی به هنگام شب نیز خالی از لطف نیست. این منطقه که از یک طرف ایاصوفیا و از طرف دیگر مسجد آبی (سلطان احمد) در آن نورافشانی می کنند، بعد از تاریک شدن هوا بسیار جادویی و رویایی به نظر می رسد.

به خاطر داشته باشید که ایاصوفیا نیز مانند بسیاری از مکان ها و فستیوال های دیگر تور استانبول در روزهای  اول ماه رمضان تعطیل است.

۳ . صبح جمعه برای بازدید نروید

مسجد آبی (سلطان احمد) تا ساعت 2:30 بعدازظهر جمعه برای نمازگزاران تعطیل است و ایاصوفیا که در مجاورت آن واقع شده است معمولا پذیرای جمعیت اضافی است. برای اجتناب از شلوغی از مراجعه در صبح جمعه خودداری کنید. گفته  می شود روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بهترین روزهای بازدید در تور استانبول هستند.

منبع : 7نکته مفید در بازدید از ایاصوفیا قسمت اول

  • gashthatour gashthatour

نظرات  (۱)

  • ساخت وبلاگ
  • جالب بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی