تور ارزان

تور گشت ها بانک جامع تور های گردشگری و تور ارزان و تور لحظه آخری با معرفی تورهای جالب و دیدنی

تور ارزان

تور گشت ها بانک جامع تور های گردشگری و تور ارزان و تور لحظه آخری با معرفی تورهای جالب و دیدنی

تور گشت ها بانک جامع تور های گردشگری و تور ارزان و تور لحظه آخری با معرفی تورهای جالب و دیدنی

پیوندها

چشم انداز تاثیرگذار کوه آتوس در تور یونان

gashthatour gashthatour | پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۰۲ ب.ظ


چشم انداز تاثیرگذار کوه آتوس در تور یونان

کوه آتوس شبه جزیره ای کوهستانی در شمال یونان است. آتوس به معنای مقدس است و این مکان به علت قداستی که برای افراد ساکن در اطراف کوه دارد در تور یونانشهرت زیادی دارد. کل کوه 20 صومعه ارتدوکس شرقی دارد که در زمان های قدیم کشور مستقل تحت حاکمیت یونانی را تشکیل می داده است. آتوس منطقه ای کاملا حفاظت شده است و در حال حاضر تنها 1400 نفر در آن زدنگی می کنند. عبور و مرور به آتوس در تور یونان شاید برای برخی مشکل باشد. تنها راهبان اجازه ورود به داخل صومعه را دارند. 
آتوس تنها یک شبه جزیره نیست؛ حدود 60 کیلومتر از عرض این کوه عظیم به دریای زیبا اژه تجاوز کرده است و به این ترتیب منظره ای ترکیبی با دریا و سنگ در تور یونانایجاد کرده است. اگر مقصد بعدی شما چشم انداز تاثیرگذار کوه آتوس در تور یونان است، راهنمای زیر را حتما مطالعه کنید.


بازدید از چشم انداز تاثیرگذار کوه آتوس در تور یونان


اولین بار سنگ های اطراف کوه آتوس در سال 963 پیش از میلاد مسیح کشف شد. این بنا در طول دوران حکومت امپراطوران روم شرقی گستردگی زیادی یافت و ثروت های بسیاری نیز بدان تعلق گرفت. اما بنایی که در امروز در تور یونان می بینید بنای قبلی نیست.
تاریخچه کوه آتوس در تور یونان
مدتی بعد امپراتوری بیزانس در قرن 15 سقوط کرد و امپراتوری عثمانی مسلمان حکومت بر عهده گرفت . بنابراین جمعیت راهبان و ثروت عظیم این بنا کاهش یافت؛ اما در حدود قرن 19 کمک های زیادی از حکمرانان با ملیت های مختلفی از جمله ارتدکس شرقی، روسیه، بلغارستان، رومانی و صربستان صورت گرفت که بنا آتوس را احیا کرد.
وقایع اخیر در کوه آتوس
آتوس با سبب انزوا و موقعیت جغرافیایی اش که در تور یونان می بینید به شدت مستعد آتش سوزی است و سال 2004 آخرین بار سردر آتوس آتش گرفت. با این حال معماری و کنده کاری های داخل صومعه ها حفظ شده است. متاسفانه دربازدید از چشم انداز تاثیرگذار کوه آتوس در تور یونان زنان حق ورود ندارند.

منبع: چشم انداز تاثیرگذار کوه آتوس در تور یونان

تور خارجی  تور داخلی  

تور ترکیه  تور تایلند   تور اروپا  تور امارات  تور هند  تور اندونزی  تور چین  تور آمریکا  تور مالزی  تور ارمنستان  تور بلغارستان

تور روسیه  تور گرجستان  تور قبرس  تور مالدیو  تور کره جنوبی تور آفریقای جنوبی  تور سنگاپور  تور استرالیا  تور عراق

تور استانبول  تور آنتالیا  تور کوش آداسی  تور آنکارا  تور بدروم  تور آلانیا  تور قونیه  تور پوکت  تور پاتایا تور بانکوک  تور سامویی

تور یونان  تور فرانسه  تور ایتالیایی  تور اسپانیا  تور دبی  تور بالی  تور کوالالامپور  تور قبرس شمالی  تور قبرس جنوبی

تور مشهد  تور کیش  تور قشم  تور اصفهان  تور یزد  تور شیراز تور شمال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی